Blondies have much more fun

Eller iaf halvblondiner
F.d. Hårfärg
 
Nuvarande hårfärg
 
Jag gillade inte riktigt håret från början. Speciellt inte pannluggen. Inte gillar jag den så jättemycket nu heller men jag vänjer mig. Jag gillar liksom inte håret och alltihopa utan smink men med smink ser håret mycket bättre ut. Osminkad på denna bild. 
 
 
Denna helg har jag varit och hjälpt till på en remont av Vasa rikets sal. Där har jag fått många nya vänner. Det var menat att vi bara skulle vara där på fredagen men vi ville Vara där längre. Så vi stannade ända till söndag. Det är verkligen svårt att beskriva den fina stämningen som är där. Ord räcker inte. Men vi har kommit dit klockan 7 varje morgon. Så då stiger man upp kl.6. Vi har oftast hittat på något på kvällen. Som att nattbada. Då kommer man hem klockan 12. Så det har inte blivit så mycket sovande. Jag kommer verkligen att sakna mina nya vänner som åker hem till olika delar av Finland.
 
 
 
Imorgon börjar skolan. Om vi hade en flaggstång hemma skulle jag lägga flaggan på halvstång idag. Det är inte så att jag inte gillar att gå i skolan eller att få undervisning. För det gör jag. Men jag gillar inte miljön i skolan. Och då menar jag inte byggnaden, utan personerna. Jag hatar att tvingas vara i den mijön och höra svärord och vara med världsliga människor. Jag menar ju inget illa mot mina vänner. Ni som inte är vittnen kanske inte förstår detta men jag orkar verkligen inte förklara. Jag har förändrats mycket denna sommar, och jag tänker inte avvika från min nya livsstil bara för att jag börjar skolan. 
 
Just nu är jag på gymmet, och jag skriver detta inlägg medan jag går från maskin till maskin. Så jag får ju säkert jättemycket gymmat. Detta blev ett långt inlägg men jag behövde verkligen skriva av mig. 
//Simone
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback